Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda Malaysia

Revolusi Anak Muda Malaysia

KENALI CALON PAS PRK N.MANEK URAI...





Perniagaan - hampir 20 tahun menjalankan perniagaan memborong ikan di Pasar Besar Kuala Krai.

Seorang yang amat-amat cakna pada masyarakat sekeliling. amat mudah didekati kalau dalam kesusahan. bukan sedikit warga Kuala Krai yang pernah mendapat bantuan peribadi dari beliau baik dalam bentuk wang ringgit mahupun kebendaan. orang UMNgOk pun tahu dan mengakui hakikat ini."Sinis" - amat susah untuk bertemu beliau kalau korang ni jenis malas pergi ke Masjid sebab kebanyakan masa beliau dihabiskan dengan mendekatkan diri kepada Allah didalam Masjid PAS berhampiran dengan CIMB Bandar Kuala Krai. kalau nak jumpa dia cukup mudah, sembahyang 5 waktu sehari semalam di Masjid berkenaan dan korang akan nampak kelibat beliau bersama-sama jemaah-jemaah yang lain.

Tapi dalam musim kempen Pilihanraya ni aku tak jamin la dia ada dekat situ, cuba jenguk ke Masjid atau Surau-Surau lain, insya-Allah pasti ada (lepas ni KOMPOM Tuan Aziz pun jadi kaki mesjid ngan surau jugak..! hahaha...!!!).

Seorang yang amat merendah diri. kalau bersembang dengan beliau, amat-amat jaranng beliau meninggi suara, bila bercakap, mata beliau tidak akan terarah kelain melainkan kemuka orang yanng sedang bercakap dengan beliau. salah 1 faktor yang ada pada orang yang ikhlas bila berkata-kata.Arwah bapa beliau (Al-Fatihah) adalah seorang penarik beca semasa hayatnya, amat dikenali kerana sifatnya yang suka berkhidmat kepada masyarakat setempat dan sesiapa sahaja yang memerlukan bantuannya. arwah bapanya dikenali di Kuala Krai sebagai "Pok Loh".

Ibu beliau juga adalah seorang peniaga (peraih) sayur-sayuran di Pasar Kuala Krai (id tidak dapat didedahkan atas permintaan) juga dikenali kerana sikapnya yang cakna dan suka membantu sesiapa sahaja yang dalam kesulitan.Yang paling menarik bagi aku tentang calon yang ditonjolkan oleh PAS ini ialah beliau mempunyai sebuah Van persendirian yang diwakafkan sebagai Van Jenazah kepada penduduk Kuala Krai. sesiapa sahaja boleh menggunakan Van Jenazah tersebut jika mahu dan tiada bayaran dikenakan.

Calon UMNgOk pulak macam mana..?

SJ DOAKAN SEMOGA SAUDARA FAUZI ABDULLAH AKAN MEMENANGI PRK N MANEK URAI SEKALIGUS MERANAPKAN MARUAH NAJIB AL TANTUYA!!

0 comments:

Islamic Clock

Visitor SJ

Hits Bermula 26 Mei 2010 Jam 9.10am

Mesej kepada SJ

My Blog List