Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda Malaysia

Revolusi Anak Muda Malaysia

MUHYIDDIN YASSIN - DULU PENGKHIANAT SEKARANG PEMBOHONG


Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim telah melarang penyertaan kakitangan kerajaan negeri dan pelajar di institusi pengajian tinggi miliknya hadir di program anjuran Biro Tatanegara (BTN). Keputusan yang berkuatkuasa serta-merta itu dibuat dalam mesyuarat exco kerajaan negeri susulan desakan sekumpulan ADUN Pakatan Rakyat di Selangor yang mendakwa program kendalian biro dibawah Jabatan Perdana Menteri itu membangkitkan sentimen perkauman dan berkepentingan politik yang melampau.

Empat buah pusat pengajian tinggi yang dimiliki kerajaan negeri itu: Universiti Industri Selangor (Unisel), Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS), Kolej Antarabangsa INPENS dan Institut Kemahiran Yayasan Selangor termasuk kakitangan kerajaan negeri dan pegawai semua anak syarikat kerajaan negeri.

Program BTN adalah sebagai indoktrinasi kerajaan (pusat) BN untuk menimbulkan fenomena yang agak racist (perkauman) seolah-olah ingin memecah belah penduduk pelbagai bangsa dan agama. Peserta BTN akan dibekalkan dengan buku kecil yang mengandungi pelbagai perkara yang menimbulkan kebencian kepada pihak tertentu terutama kepada pimpinan dan parti pembangkang.

Sebenarnya Muhyiddin tidak perlu menafikan kenyataan ini kerana rata2 peserta memperakukan bahawa kursus BTN ini adalah agenda Barisan Nasional untuk menanamkan sifat kebencian kepada Pembangkang (Pakatan Rakyat) dan pimpinannya. Penulis sendiri pernah menghadiri kursus BTN semasa berkhidmat dengan sebuah IPT mengakui bahawa dalam kursus tersebut diselitkan agenda Kerajaan Umno/BN dengan memainkan isu Anwar agen Yahudi, Anwar Peliwat, Anwar Pengkhianat, PAS Parti Ajaran Sesat, DAP lebih Komunis dari Komunis dan pelbagai lagi, namun isu yang sering dimainkan dalam kursus tersebut ialah mengenai Dato' Seri Anwar Ibrahim. Ketakutan dan kegusaran Umno/BN kepada kekuatan dan pengaruh Dato' Seri Anwar amat jelas apatah lagi sekarang telah terbukti bahawa agenda perjuangan Dato' Seri Anwar Ibrahim semakin diterima rakyat.

Sewajarnya kursus BTN ini diisi dengan silibus2 yang dapat menguatkan jatidiri pelajar/kakitangan kerajaan disamping diberikan pemantapan mengenai kebertanggungjawaban terhadap amanah dan tugasan bukannya menanamkan sifat kebencian kepada pemimpin politik (Pakatan Rakyat) yang boleh memecah-belahkan kaum dan masyarakat serta menjadi agen kepada Umno/BN untuk menyampaikan agenda jahat mereka.

Kakitangan kerajaan diseluruh Malaysia yang pernah mengikuti kursus BTN wajar memikirkan kenyataan bohong Timbalan Perdana Menteri Malaysia ini. Sesungguhnya "Bangkai Gajah usah ditutp dengan Nyiru". Bahkan dalam PKR sendiri ada pimpinan yang pernah menjadi fasilitator BTN. Apakah yang mahu Muhyiddin pertahankan lagi...

Keputusan dan tindakan dari Menteri Besar Selangor amat bertepatan bagi mengelakan pemikiran kakitangan/pelajar di bawah kerajaan negeri, dirosakan oleh dakyah2 songsang Umno/BN.

PERJUANGKAN HAK RAKYAT BUKAN KAUM !!!

Satu peringatan yang baik buat Masyarakat India yang merasakan diri mereka telah dipinggirkan....

Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan pemimpin masyarakat India supaya sebulat suara mendokong sepenuhnya semangat ‘perjuangan untuk rakyat Malaysia’, bukan disempitkan dengan ideoligi kepentingan sesuatu kaum saja.

"Perjuangan rakyat Malaysia perlu menjadi tunggak dalam kepimpinan dan pentadbiran sesebuah masyarakat kerana senario politik di negara ini sudah berubah," katanya.

Anwar berkata demikian dalam ucapannya di Majlis Ulangtahun ke-2 Hindraf Peringkat Kebangsaan bertemakan “Raising of Malaysian Indian Voices” di Klang, semalam.

Anwar yakin, segala masalah yang dihadapi masyarakat India dapat diatasi sekiranya mereka bekerjasama memperjuangkan hak secara samarata, bukan menggunakan pendekatan kaum.

“Saudara, masalah orang India, Hindu dan Tamil perlu dilihat dan diperjuangkan sebagai masalah Malaysia. Baru boleh selamat," katanya.

Bagaimanapun, Anwar menasihati pemimpin Hindraf agar tidak mengkhianati kepercayaan yang diberi oleh kaum mereka sendiri.

"Mana-mana orang yang mengaku dia pemimpin Hindraf, siapa kata dia pemimpin Makhal Shakti, siapa dia pemimpin India? Saya orang Melayu, biar saya beritahu, sebagai rakyat Malaysia, jangan khianat kepercayaan masyarakat India dan Hindu di negara ini," katanya

Dalam ucapannya, Anwar turut menyeru masyarakat India menyokong perjuangan Pakatan Rakyat untuk menentang Umno yang mengamalkan politik perkauman.

Katanya lagi, “Kita bukan lawan untuk gaduh? Tidak, kita lawan untuk menangkan rakyat. Lawan tolak rasuah .Lawan tolak orang sombong. Lawan tolak orang bagi kita mati dan pukul kita. Lawan untuk selamatkan negara kita.

“Negara ini bukan negara miskin tetapi kaya. Kita ada upaya untuk bantu semua," tambahnya.

Beliau menambah, Pakatan Rakyat yang telah berjaya mentadbir lima negeri tidak pernah lupa memperjuangkan nasib kaum India kerana pakatan berkenaan mengutamakan ketuanan rakyat bukannya ketuanan kaum tertentu.

"Ada orang kata bahawa Anwar, Keadilan, Pakatan Rakyat bila sudah menang lupa dengan kita. Saya mahu beritahu tahukah tuan-tuan bagaimana saya berkempen dan bahan politik saya. Masuk penjara keluar penjara saya tidak kira, tetapi saya bagi tahu, kami di sini untuk Melayu, Cina dan India di Malaysia”, katanya.


FreeMalaysiaToday

0 comments:

Islamic Clock

Visitor SJ

Hits Bermula 26 Mei 2010 Jam 9.10am

Mesej kepada SJ

My Blog List