Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda Malaysia

Revolusi Anak Muda Malaysia

Kerajaan Malaysia sila lihat Demokrasi di Negara Lain!!

Polis memberi amaran akan mengambil tindakan tegas terhadap penganjur dan peserta dua perhimpunan yang akan dilakukan di ibu negara Ahad ini.Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, tindakan tetap akan diambil terhadap wakil rakyat mahupun pemimpin negeri yang menghadiri perhimpunan berkenaan.

"Pihak polis merasa kesal kerana terdapat pemimpin negeri yang menggalakkan orang ramai terlibat dalam perhimpunan dan perarakan yang menyalahi undang-undang.

"Pihak polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan yang berlandaskan undang-undang ke atas sesiapa saja yang menganjur dan turut serta dalam perhimpunan haram ini," kata Zulkifli lagi.
Ahad ini, kerajaan Selangor menganjurkan demonstrasi dan perarakan menentang kenaikan harga air di negeri itu dari Masjid Negara ke Istana Negara bagi menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong.

Kumpulan berbaju merah itu berkemungkinan bertembung dengan kumpulan NGO antipenyelewengan kerajaan negeri (berbaju hitam) - Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps) - yang turut mengadakan demonstrasi di tempat berdekatan.

Kedua-dua kumpulan berkenaan setakat ini mengakui belum memohon sebarang permit berhimpun daripada pihak polis.Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur itu berkata, pihaknya sehingga ini belum menerima sebarang permohonan dari mana-mana kumpulan untuk mengadakan perhimpunan pada hari berkenaan.

Tak halang serah memorandum

"Sekiranya perhimpunan ini diadakan, maka ianya adalah perhimpunan tanpa permit polis sepertimana peruntukan Seksyen 27(5) Akta Polis 1967.
azlan
"Justeru ia merupakan satu perhimpunan haram," kata Zulkifli dalam sidang media di pejabatnya hari ini.

Beliau bagaimanapun menjelaskan, polis tidak menghalang tindakan untuk menyerahkan memorandum.

"Tak sepatutnya berlaku sebab pada saya ada cara lain lagi untuk menyampaikan memorandum, tidak melalui perarakan dan perhimpunan."Tuan-tuan sendiri tahu, tanpa perhimpunan pun KL akan sesak. Bila sesak akan timbul perasaan marah pemandu dan mungkin akan timbulkan ketegangan dan situasi yang menggugat ketenteraman awam. Itu yang kita hendak elak," katanya lagi.

Katanya lagi penganjur bagi perhimpunan berkenaan akan dianggap menggalakkan perbuatan jenayah

'YB galak perbuatan jenayah'
"Saya kesal ada pemimpin negeri yang sanggup mengajak orang untuk berhimpun dan berarak yang kita tahu ikut undang-undang tak boleh," katanya yang menganggap penganjuran itu sebagai "menggalakkan perbuatan jenayah."

"Lebih-lebih lagi kalau melibatkan pemimpin negeri atau yang berhormat-yang berhormat," kata ketua polis Kuala Lumpur yang baru itu lagi.

Tambahnya, maklumat berkenaan penganjuran perhimpunan berkenaan yang diperolehi daripada laman blog dan laporan media menyatakan, salah satu perhimpunan berkenaan diadakan bagi membantah pengurusan air Selangor.Kumpulan berkenaan akan berhimpun di Masjid Negara dan bergerak ke Istana Negara bagi menyerah memorandum bantahan ke atas pengurusan Syarikat Air Selangor (Syabas), katanya.

"Kita juga menerima maklumat bahawa terdapat satu kumpulan laun yang akan berhimpun di Stadium Negara dan bergerak ke Istana Negara untuk menyerahkan memorandum mengenai penyelewengan dan kelemahan kerajaan Selangor," katanya lagi.

sumber : Malaysiakini

Polis kata sesiapa berkumpul akan diambil tindakan dan akan mengenakan tindakan tegas terhadap penganjur,signal cukup jelas dulu kita pernah berhimpun dalam himpunan BERSIH dan kemudian mereka yang ditangkap didakwa,tetapi akhirnya mereka dibebaskan kerana tiada akta untuk di dakwa kepada mereka,adakah salah jika rakyat mahu berkumpul dan meyatakan luahan hati kerana tertindas.Kerajaan negeri Selangor sudah menggunakan semua cara terbaik untuk menyelesaikan isu ini lama dahulu tetapi diambil ringan oleh SYABAS dan kini rakyat sudah bersuara kenapa hendak dihalang.SJ rasa UMNOBN semakin takut kerana mereka akan tumbang pada PRU13 nanti dengan kuasa rakyat.

Media UMNOBN yang sentiasa menyerang Pakatan Rakyat juga kini sudah tidak bisa menembusi pemikiran rakyat yang kini lebih gemar mendapatkan maklumat melalui internet bukannya TV3suku ataupun akhbar meloya yang lain.SJ rasa inilah masanya untuk rakyat keluar beramai-ramai menyatakan PROTES terhadap penindasan kerajaan UMNOBN yang terbaru iaitu menaikkan harga RON97 sebanyak RM 0.15 yang membebankan rakyat.Maka jangan takut kita turun kerana hak kita bukan nak buat huru-hara.

sekian dari SJ...
ANAK MUDA MENDESAK PERUBAHAN!!


0 comments:

Islamic Clock

Visitor SJ

Hits Bermula 26 Mei 2010 Jam 9.10am

Mesej kepada SJ

My Blog List