Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda Malaysia

Revolusi Anak Muda Malaysia

KEMANISAN PERJUANGAN....

PROGRAM CHE'GUBARD DI JOHOR


Pasir Puteh,Pasir Gudang Johr 14 mac 10.00mlm


SALAM,dah bape ari xupdte sibuk sikit..ari ni suarajohoronline(selepas ini dikenali sebagai SJ)




ESOk cerita bagaimana pengalaman SJ bersama che'gubard..okey lar bermula pada petang 14Mac SJ,enal dan democrease telah keluar bersama untuk menjemput chegubard di highway skudai,lebih kurang pukul 9.30 chegubard sampai di highway skudai.hujan boleh tahan time tu..pastu terus gerak pegi pasir gudang menuju tempat ceramah.



sampai sahaja di sana,SJ tengok boleh tahanla org yang datang. tempat dah memang cantik ada padang tapi ibrat kata chegubard "padang dah jadi sawah bendang...





isu yang che'gubard bawak malam itu memang panas antaranya isu derhaka raja,altatuya alnajibu dan banyak lagi rugi sape tak mai tau...






lepas habis ceramah malam itu,SJ,Bro Nazri naik kereta poji sebab democrease dah balik dengan enal xsehat katanya, gerak terus pegi rumah abg shukor untuk apa lagi makanler..tapi yang best dapat tengok tayangan pertemuan paklah dengan DSAI. esoknye chegubard ada program di felda cahaya baru dan di plentong tengah yang diroboh BN DURJANA tu lar....!!!


RESTORAN SALSA,PASIR GUDANG 15MAC 11.30 AM



tepat pukul 8.45am bro nazri kol nak gerak ikut pgram cheguard kat sekitar PG,SJ dok tengah membadak lagi mase tu..kelam kabut terus mandi siap2 terus pegi rumh bro nazri.SJ dgn bro nazri sampai lebih kurang 10.25am di Restoran Salsa di PG.dekat situ chegubard ngeteh ada pgrm jumpe wakil masyarakat india iaitu En Magendran dan Kumar.



selepas program bersama masyarakat india SJ,bro nazri,haji alim dan AMK Pasir Gudang serta amk yang lain mengikut Chegubard ke Felda Cahaya Baru untuk berjumpa dengan anak peneroka dan peneroka yang telah lama tinggal di sana untuk cuba membantu mereka...




tiba disana apabila SJ dan rakan lain mendengar rintihan peneroka dan anak peneroka di sana wujud penipuan dengan perjanjian penduduk kampung...kasihan sekali mendenarnya dan yang lebih sedih mereka ditipu dengan oran melayu UMNO sendiri..memang DURJANA HARAMJADAH!!! nak tau lebih lanjut tunggu....SJ dan Democrease akan siasat dan kami akan dedahkan gambar rumah pemimpin UMNO yang menipu itu namanya kalu x silap NASIR tapi SJ nak tambah sikit NASIR DURJANA!!.SJ akan bongkar masalah Felda ini...dan paling xtahan nak dengar TOYOL SELANGOR pun mungkin terlibat,..ai jauh sungguh toyol ni mai sampai johor hangpa mai nak merompak no...dasar TOYOL memang TOYOL!!..






gambar yang kelihatan diatas ialah yang berbaju biru smart tu baselar bro nazri kite,dan di sebelahnya ialah Peneroka yang awal-awal meneroka felda umurnya telah menjangkau 73 tahun,namanyer lupe lar plak..dan diikuti sebelah chegubard ialah anak peneroka yang bernama abd razak atau dikenali sbg chegu razak.dia ialah Pengerusi CBDB (Cahaya Baru Development Berhad)




kami sedang khusyuk mendengar rintihan penduduk di sini.....


Chegubard dan Haji Alim sedang mendengar penerangan dari Peneroka dan chegu razak anak peneroka...


nantikan kisah lanjut tentang Felda Cahaya Baru ini SJ dan rakan seperjuanan SJ iaitu democrease akan bongkar masalah ini dan Felda2 yang lain...nantikan pasti lebih hangat di suarajohoronline



malamnyer pulak SJ gerak bersama bro nazri ke tenggara kerana chegubard ada proram ceramah disana...tapi malangnyer xdapat dengor lamer my brother sakit perut ler pulak...ai macam2 tol lah bro aku..untuk tidak menghampakan SJ ada ambil sedikit gambar.dalam SJ dok ambil gambor ader pulak SB mai amik gambor die tgk SJ..agaknyer die ingat SJ SB kot..lepas tak berape lame die pun belah...heheh..k nilah pengalaman SJ bersama Chegubard..pejuang muda yang berani..ini yang kita patut contohkan bukan macam KJ dan toyol tu..pengampu DURJANA!!!

Teruskan perjuangan kepada semua bloger yang cintakan keadilan

Melangkau batasan minda..........

























































































5 comments:

cheguBard March 23, 2009 at 1:34 AM  

salam terima kasih ....saya celok report nie ok kan..

Najib Milatu March 23, 2009 at 1:06 PM  

Mungkin lapuran yang ditulis oleh SJ adalah suatu lapuran yang bermaklumat tetapi saya tidak dapat mengambil menafaat dari lapuran ini. Ini adalah kerana saya tidak tahan membaca hasil tulisan yang penuh dengan bahasa rojak dan ejaan salah. Belum sempat saya habiskan satu perenggan, kepala saya sudah mula terasa pening.

Sebagai orang Melayu yang terpelajar serta tergolong dalam kalangan yang mahukan kemajuan dan kebaikan untuk bangsa dan negara, saya berpandangan adalah lebih baik kita menggunakan BAHASA KITA dengan betul. Memang kesilapan boleh berlaku namun kebiasaannya hanya sedikit kesilapan akan berlaku dalam sesuatu masa. Apa yang saya memang tidak boleh terima adalah kesalahan yang disengajakan lalu dibanggakan.

Bangsa kita kini sengaja melakukan kesalahan dan berbangga dengan kesalahan yang dilakukan. Ingat pesanan orang terdahulu, BAHASA JIWA BANGSA. Bagaimanakah tahap jiwa bangsa kita sekiranya kita melayan bahasa kita begini.

Terima kasih.

suarajohor March 24, 2009 at 3:03 AM  

Salam kepda Najib Milatu..Teguran anda amat SJ hargai.SJ akan perbaiki kesilapan itu..Harap-harap teguran anda adalah teguran membina.Kita manusia kadang-kadang tidak nampak kesilapan kita,sebab itu dalam surah Al-Asr ada menyebut " Berpesan-Pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan kepada kesabaran"supaya dengan teguran orang lain dapatlah kita menilai kesilapan kita,jangan jadi pemimpin yang tidak boleh ditegur tu..saya ni jenis yang terbuka.sesiapa sahaja boleh menegur saya.Kepada kawan-kawan yang lain silalah komen jika terdapat kesalahan maklumat atau perkataan.Kita sama-samalah tegur menegur tau Najib Malaitu...sekian

MELANGKAUI BATASAN MINDA

Najib Milatu March 25, 2009 at 9:14 PM  
This comment has been removed by the author.
Najib Milatu March 25, 2009 at 9:24 PM  

Memang tujuan saya memberi ulasan untuk membina. Membina bukan sahaja SJ yang ditegur tetapi juga saya sendiri kerana saya sangat berharap dengan teguran yang saya buat akan membuka jalan bagi orang lain menegur saya apabila saya pula melakukan kesilapan dan kesalahan.

Terima kasih dari Najib Milatu

Islamic Clock

Visitor SJ

Hits Bermula 26 Mei 2010 Jam 9.10am

Mesej kepada SJ

My Blog List