Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda Malaysia

Revolusi Anak Muda Malaysia

Semuanya Terjawab Sudah.....Perjuangan Tetap Diteruskan!!


Salam Reformasi dan Salam Perjuangan..sudah beberapa hari SJ tak update blog,bukan sebab apa..sahaja nak  merehatkan minda disamping sempat menghadiri Kenduri Aqiqah anak kedua Che'gubard Adik Karl Zameer Adzim di Bangi,dalam masa yang sama memikirkan apa strategi untuk menarik anak muda bersama dalam perjuangan ini,anak muda sekarang suka secara sempoi tak suka formal2 ,jadi banyak kene pelajari dan mengambil masa untuk mempelajarinya..Sejak minggu lalu khabar angin bertiup cukup kencang yang Che'gubard bakal keluar PKR dan menyertai UMNO,sehingga kawan-kawan rapat sendiri sudah mula mempercayainya.SJ tenang sahaja sebab  SJ tau dan SJ kenal siapa Che'gubard.
Disini SJ letakkan sedikit gambar untuk tatapan umum Hari Aqiqah Karl Zameer Adzim

                                           Bro Azlan dari Johor turut hadir memeriahkan majlis....


                                          Che'gubard sempat menyusukan Karl....ayah mithali


                                Che'Nur,Che'gubard dan Kak Era Hanim saat nak potong kek...


                                          Karl agak terperanjat arini ramai pula orang datang rumah....


      Abg Lah,dan Helmi wartawan dari agendadaily turut hadir..Black pula bersama bakal Isteri..


                             Azif dan sani sedang melihat ke arah sape lah tu..air tak cukup kot...


 majlis juga dimeriahkandengan kehadiran penghibur Siso The Clown..turut kelihatan Bro Rahman


                 Bro Edy sempat bergambar bersama Bro Rahman dan Azmizam...
Seorang anak muda yang mempunyai kepimpinan,malah memegang rinsip yang cukup kuat dalam perjuangan.Ada yang kata Che'gubard akan bersama zaid,itu lagilah celupar mulut busuk bau longkang.SJ harap orang yang mula-mula buat fitnah tersebut akan jatuh dalam keadaan hina kerana kebusukan mulut longkangnya.Alhamdulillah seperti yang SJ tahu bahawa semua khabar angin itu tidak benar,dan kini semuanya sudah terjawab.Che'gubard tidak khianat,tidak keluar parti malah masih sehingga hari ini bersama berjuang dibarisan hadapan bersama anak muda.Buktinya jelas,Che'gubard mengetuai Demonstrasi Membantah Kenaikan Harga Air di Selangor bersama-sama dengan pimpinan mahasiswa dan anak muda lain untuk berhimpun dan terus berjuang demi rakyat mempertahankan kebenaran memperjuang keadilan.


Setelah banyak spekulasi yang berlaku berikut adalah beberapa petikan jawapan Che'gubard terhadap semua persoalan yang melanda..


"Saya memohon maaf kepada banyak pihak termasuk media kerana telah mengelak untuk memberikan kenyataan atau sebarang komen pasca pemilihan KEADILAN 2010.
Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua teman-teman yang memberikan sokongan yang amat memberansangkan kepada saya dan barisan calon - calon yang bersetuju dengan dokumen Manifestasi Anak Muda - Penerus Perjuangan Reformasi. Kita telah berjaya menggariskan dengan jelas 3 cabaran terbesar, 3 saran gerak kerja dan 5 pelaksanaan praktikal. Manifestasi Anak Muda Malaysia ialah manifesto yang jelas dan praktikal bagi mereformasi AMK dan seterusnya mampu menyerlahkan politik baru dan reformasi yang dilaungkan. 

Penghargaan yang tidak terhingga kepada semua teman dari Perlis sampai ke Sabah yang bertungkus lumus menjadi jentera kempen dan pemantau proses pengundian. Kita berjaya melakukan sesuatu yang membanggakan dalam penuh tekanan 'pengaruh' dan kewangan.

Yang dibangkitkan ialah soal ketelusan bukan siapa kalah atau menang. Kita sering mempersoalkan ketelusan SPR namun apabila kita berdepan dengan cabaran yang sama kita gagal melaksanakan ketelusan tersebut.
Melaksanakan agenda 1 anggota 1 undi adalah satu penciptaan sejarah yang berani. Amat memahami ini proses baru dan banyak kelemahan, tetapi tidak sama sekali berkompromi apabila alasan baru itu sebagai alasan untuk melakukan ketidak telusan dan 'menyapu dibawah pemaidani'.

Pertikaian muncul dari proses penamaan pemilihan cabang, pencalonan jawatan pusat dalam mesyuarat cabang, proses pengundian pusat sehinggalah pemilihan Pengerusi Tetap dengan cara angkat tangan. Semua yang hadir termasuk pemerhati dan media menyaksikan bagaimana undi angkat tangan memilih pengerusi tetap dalam Kongres AMK Pusat pun kiraannya ditipu. 





Di sini jelas dan nyata bahawa apa yang dipersoalkan dan ditekankan oleh Che'gubard bukan soal menang atau kalah tetapi mempertahankan prinsip agar KETELUSAN itu berlaku tetapi ianya tidak berlaku,malah Che'gubard juga telah mengemukan saksi hidup untuk kes yang berlaku di Sabah,tetapi masih lagi tiada sebarang tindakan.Apakah agenda yang ingin kita bawa pada rakyat?agenda perubahan?agenda KETELUSAN,mana mungkin rakyat mahu percaya jika prinsip itu sendiri telah tergadai.Che'gubard bersuara bukan sebab dia kalah,bukti jelas bilamana Che'gubard menolak sebarang jawatan lantikan.Bukan sebab nak berpecah belah tapi akur dengan ayat quran yang berbunyi " Janganlah cederung kepada orang yang zalim kelak disambar api neraka" maka Che'gubard tidak mahu bersekongkol dengan sebarang penipuan dan memilih untuk tidak menerima sebarang jawatan dan tidak mengiktiraf keputusan Pemilihan 2010.


Walaubagaimanapun Che'gubard telah berkata " Jawatan bukan alasan untuk bekerja. Saya tegaskan tanpa jawatan peringkat pusat saya akan terus setia dalam memperkasakan parti. Saya masih yakin KEADILAN merupakan parti terbaik dalam melaksanakan reformasi dalam negara. Namun KEADILAN juga seharusnya sedia dalam menjamin demokrasi yang telus dalam parti."



SJ ucapkan syabas kepada Anak Muda seperti Che'gubard,SJ di sini juga menyatakan pendirian untuk terus memberi sokongan terhadap perjuangan Che'gubard bersama SAMM.Tanpa jawatan kita juga akan bergerak kerana jawtaan itu bukan platform untuk kita berjuang tapi sebagai satu amanah yang sepatutnya dipegang dengan rasa tanggungjawab yang tinggi.



Berikut akan diadakan Expo Muda serta Konvoi bermotor Anak Muda SAMM dan Kelab Mootr United Shark dari Rembau ke Permatang Pauh,kepada sesiapa yang ingin membantu dan memberikan sumbangan boleh terus menghubungi saudara Yaser di talian 012 6794704

sekian dari SJ..

ANAK MUDA MENDESAK PERUBAHAN!!


0 comments:

Islamic Clock

Visitor SJ

Hits Bermula 26 Mei 2010 Jam 9.10am

Mesej kepada SJ

My Blog List