Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda

Revolusi Anak Muda Malaysia

Revolusi Anak Muda Malaysia

Senatak Ezam dimalukan oleh Anak Muda di Tenggara!!!



Salam..sebelum SJ nak cerita kisah benar ini SJ nak gelak dulu sebab terlalu kelakar kisah Senator dimalukan oleh Anak Muda kampung..hahahaha..hahahaha..hahahaha..hahahaha...hahahah...padan muka dengan Senatak Ezam.


Pada hari Jumaat SJ bersama saudara Azlan Pemangku Ketua AMK Johor dan beberapa dari Anak Muda di Tenggara merancang untuk mendegar Ceramah yang kononnya dipanggil kisah benar oleh saudara Senatak Ezam.SJ pun dah lama juga tak menatap yang dulunya bagi SJ dan rakan-rakan anak muda yang lain sebagai satu Ikon yang pernah memberikan kami semangat dan menanamkan benih keberanian di hati kami selaku anak muda.Orang itu tak lain tak bukan ialah Senatak Ezam yang kini telah berpaling tadah dari prinsip dan perjuangannya... SJ dan Bro Azlan bergerak dari Skudai pada jam lebih kurang 8 malam.Nak tau jugak kan apa lah yang benar sangat yang nak disampaikan oleh Senatak Ezam.



ini jer yang senatak ezam dapat kumpulkan..hahahaha
Sampai sahaja di Tenggara di Felda SG Sibol raka-rakan anak muda yang lain telah menunggu dan tidak ketinggalan saudara Roslee daripada NGO SABM telah datang juga bersama-sama.SJ dan Bro Lan tengok keadaan kampung aman jer macam tiada apa yang berlaku.Anak muda kampuang seperti biasa lepak-lepak di warung bermain gitar..ada juga yang main kompang ada juga yang layan tengok TV jer di warong-warong kopi.SJ fikir program dibatalkan rupa-rupanya memang tak ramai yang datang.hahahah...hahahah....gelakkan pertama untuk Senatak Ezam.


Setibanya di lokasi ceramah yang diadakan SJ lihat keadaan lokasi tidak sepertimana ceramah-ceramah Pakatan Rakyat.Tiada kesesakan berlaku dan ruang-ruang untuk duduk cukup banyak..tak perlu nak datang awal pun boleh duduk punya..SJ ingat keadaan hangat macam dulu2..yelah siapa tak kenal dengan Senatak Ezam@Mat dokumen..hahah..hahaha..gelakkan kedua untuk Senatak Ezam...Ketika SJ sampai program dah dimulakan dengan ceramah mengarut yang diakui sendiri oleh penceramah yang dia hanya ceramah mengarut dan kisah tidak benar..hahahaha..kesian nyer..konon-konon nak buat lawak macam apek senario ..padan muka diri sendiri menunjukkan diri sendiri menipu...
Kami bertindak professional..kami hadir di lokasi itu bukan untuk buat kacau atau provokasi..kami Anak Muda Pakatan Rakyat meraikan demokrasi..kami datang untuk dengar dan lihat sahaja apa yang dilakukan oleh UMNOAPCO dalam majlis nya.Ternyata tidak seperti yang digemburkan di Media Perdana kononnya Ceramah Pakatan Rakyat berbaur fitnah dan makian.Pada malam itu dengan jelas dan nyata mereka bukan berceramah tetapi Pesta maki hamun dan Fitnah jahat.



haha..hahah...haha....ini jer ker yang UMNOAPCO Tenggara mampu kumpulkan....ini Senator lah beb buat malu jer...hahaha..

SJ cukup tidak sangka yang 'Abg Ezam' terlalu jauh berubah..jika difikirkan kembali dan ingat semula apa yang 'Abg Ezam' pernah cakap dahulu ternyata prinsip 'Abg Ezam' sudah terlalu tersasar.
Kalau dahulu semasa dalam Parti Keadilan,'Abg Ezam' hadir sebagai seorang pahlawan,sebagai ikon anak muda,sebagai wira rakyat.Kini 'Abg Ezam' bukan lagi 'Abg Ezam' tetapi barua yang benar-benar menjadi balaci NajibAltantuya!!daripada seorang yang dijulang hebat sebagai pimpinan Anak Muda tapi kini hanya pencacai bagi kami.Jasa 'Abg Ezam' mendidik dan menjadikan kami seperti hari ini tidak kami lupakan.Jangan pelik dan jangan pening kenapa Anak Muda terlalu berani sekarang.Ini semua hasil didikan dan benih-benih yang 'Abg Ezam' tanam dulu..hahaha....






video ini adalah kata2 ezam semasa dulu


Tidak perlulah SJ ulas pasal isi Ceramah 'Kesah Benar' si Senatak ni dan geng nya.Sebab tiada isi semua hanya kata nista..sebab kalau SJ ulas ibarat seperti SJ menyambung dan sebarkan Fitnah yg Senatak buat.Apa yang best pada hari itu bukan isi ceramah atau program itu sendiri..tetapi malu besar yang Senatak Ezam dapat...Selesai sahaja Senatak Ezam berceramah.Sepatutnya Si Senatak ni terus pergi minum di tempat yang disediakan.Tiba-tiba Bro Lan cakap dekat budak-budak semua "korang tgk jap lagi mat Senatak ni mesti datang salam dekat wa"..betol seperti kata Bro Lan lepas Senatak Ezam bersalaman dengan pimpinan UMNOAPCO setempat Si Senatak Ezamterus ke belakang tempat SJ dan bro Lan lepak...pada mulanya keadaan baik,bersalaman tanya khabar..Bro Lan pakai baju "Siapa Arah Bunuh Altantuya" yang dibuat oleh Geng SAMM..tiba-tiba Mat Katak menempek "ini fitnah..ini semua fitnah tak boleh pakai punya,"sambil menunjal jari ke arah dada Bro Lan..

Bro Lan pun angin lah..terus Bro Lan tanya dengan professional "mana pergi prinsip abg slama ni,kenapa tadi ceramah tak bagitau cerita benar kenapa mesti abg tipu orang kampung saya" pastu Mat Katak menempek "Jangan kurang hajar dengan abg,kemudian Si Senatak nak tunjuk kuat depan budak2 UMNO dah macam citer P.Ramlee plak sorang pegang tangan pastu Senatak mendada dekat Bro Lan, "Bro Lan plak cakap "pedulik apa aku,ko yang ajar aku dulu cintakan pada kebenaran,ko yang ajar kiteorg jadi berani,jangan nak marah plak..ini semua hasil didikan ko,apa ko dah lupa prinsip ko slama ni"keadaan hampir menjadi tegang bilamana entah mana punya orang si Senatak ni bawak nak cari pasal pula dengan Bro Lan.Bro Lan dengan lantang memekik"ini kampung aku,ko jagan nak buat kepala pulak datang sini,ko lupe ke ezam dulu masa ko dalam PKR aku yang bawak ko datang tenggara ni,aku lah orang yang bawak ko g mana-mana masa ko datang Johor."kemudian yang tadi nyer konon2 nak berlagak nak serang Bro Lan semua beredar dari situ..hahaha...Senatak dimalukan depan budak2 UMNOAPCO hahahaha...kesian Senatak..inilah nasib bila dah masuk UMNOAPCO..

SJ dan rakan-rakan lain hanya tergelak melihat telatah seorang Senator yang cepat melatah dan berlagak samseng di hadapan Anak Muda marhaen...kesian Senatak Ezam...dimalukan didepan anak buah..agak2 kalu suara sedap mungkin si Senatak nyanyi cmni "malu.....malu semalu-malunya....tapi apa daya diriku dah jadi Senatak.hahahaha...



Bro Lan ( bekas anak didikan Ezam ).....bersama MB Rakyat!!tahniah Bro..Senatak kene kitai dgn lu wa caya sama lu beb!!hahahaha

Tahniah kepada Bro Azlan yang 'mengkitai' seorang Senator..kepada semua orang UMNOAPCO jangan marah,jangan melatah..ini semua hasil didikan Ezam sendiri..Ezam yang ajar kami jadi berani satu masa dahulu..dan kami yang berprinsip terus memegang prinsip itu...


Hidup Anak Muda!!!!

6 comments:

Anonymous May 25, 2010 at 12:35 PM  

Aku nak tanya bro.. lu ni orang mana.. tengok la No IC.. cakap merapu je,... buat malu orang Johor.. mak bapak ko tak ajar ke..

mus May 25, 2010 at 3:24 PM  

teruskan mencari kebenaran kawan!!! musnahkah mental pemimpin yang menyempitkan negara!!

Anonymous May 25, 2010 at 5:25 PM  

Syabas bro Lan......teruskan perjuangan n tekadkan semangat, bersama kita benamkan si senatak ezam ni sampai tak larat nak bangun lagi......

Anonymous May 25, 2010 at 5:29 PM  

Syabas bro Lan,teruskan perjuangan n tekadkan semangat,bersama kita benamkan si senatak ezam ni hingga tak larat lagi dia nak bangun.....

Dia adalah simbol PENGKHIANAT KPD ANAK MUDA.....

Bragas May 25, 2010 at 6:46 PM  

aku tabik spring kat hang,bro Lan!

indraputra80 May 25, 2010 at 9:55 PM  

Crite nye sangat baik dan berkesan.

Bagus untuk rujukan dan kajian bagi anak nak muda yg.majoring dalam " political science ".

Kepada anak anak muda kampung yg.selalu tak ambil pot,yg.lepak main guiter,kacau aweks, elok berdamping dgn Bro Lan nie,.

Yg.menjaga maruah kampong,dan bersedia mempertahankan prinsip biar berhadapan dgn sesiapa pon,waima guru nya yg.didapati telah menyeleweng dari dasar perjuangan asal.

Tak ramai dah yg.begitu sikapnya,kebanyakannya kerana "alah malu" diam aje,malah ada yg.buat provok mcm org.tak berakal,kadang kadang ada yg menjadi bisu,pekak,coz ada massyyuuk!!!!.

Abag Lan Cool,dia bertindak bila sesuai keadaan nya.

Tahniah Abg Lan dan rakan rakannya.

Jgn Maree!!

Islamic Clock

Visitor SJ

Hits Bermula 26 Mei 2010 Jam 9.10am

Mesej kepada SJ

My Blog List